7 façons de faire remarquer votre site Web
Vous avez donc un site web. Vous avez dépensé de l’argent pour mettre en place un site qui se tient et toute l’information au sujet de la compagnie s’y trouve. Le seul hic, c’est que c’est exactement ce que les autres entrepreneurs font dans un rayon de 50 km à la ronde.
Quoi faire pour vous démarquer?
De plus en plus de consommateurs font des recherches en ligne avant d’embaucher un entrepreneur électrique ou un consultant ou d’acheter un produit. Votre site web pourrait être cet endroit où vos futurs clients se renseignent. David Gordon, président du groupe Channel Marketing et collaborateur/chroniqueur régulier de nos publications, une firme spécialisée dans le marketing pour les entrepreneurs électriciens, distributeurs et manufacturiers électriques nous dit que, « pour un entrepreneur, un site web est un outil de vente. Mais avant que les consommateurs achètent un produit, ils font des recherches. Comment faire pour devenir la source de référence pour ces futurs acheteurs, une source d’information bien sûr, mais un outil de vente également. »
1.Vantez-vous
« Si vous êtes membres d’une association, postez-le sur votre site. Est-ce que votre entreprise appuie la ligue de baseball du quartier ou de la ville? Affichez-le sur votre site. » Il ajoute que si vous êtes membre d’une association et que cette association a un répertoire des entrepreneurs, assurez-vous que vous êtes bien inscrit dans ce répertoire.
2.Optimisation des moteurs de recherche
Une fois le site prêt vous devez l’optimiser pour les moteurs de recherche. Gordon nous précise qu’à moins d’avoir fait d’importantes campagnes de publicité, à la radio ou encore des envois postaux massifs pour que le nom soit reconnu, quand un client va en ligne pour trouver les services d’un électricien il ira dans Google et définira sa recherche en précisant qu’il cherche les services d’un électricien dans tel secteur d’une ville ou municipalité. Il cliquera ensuite sur les liens qui apparaîtront dans la première page. C’est donc à cet endroit que l’entrepreneur voudra qu’on retrouve son site. Comment y arriver? Cliquez sur ce lien
1.SEO and Google AdWords
What they need to do, once they build their site, is really optimize it for search, Gordon says. “Because unless they are doing outbound advertising to create name recognition, like radio advertising or direct mail, if I need an electrician I’m going online and I’m going onto a company called Google and I’m going to type in ‘electrical contractor southwestern Ontario Hampton township’ and I want to see which ones pop up and I’m going to go to the ones on the first page.”
So how do you get to the first page? Check out Google AdWords here
Wait. What’s “SEO”?
Search engine optimization (SEO) is, in a nutshell, a process that increases the visibility of your website, helping it show up earlier on a search engine’s results page. The higher ranked your page, the more people will visit it. You can hire people to help you with it, and by all accounts, it’s worth the extra money.
2.Show the Depth and Expertise of Your Company
Case studies: Writing case studies is easier than it may sound. Basically, it’s what you did, what the customer was looking for, and what the customer benefit was at the end. “If they did a lighting retrofit, what was the projected energy savings? If it’s an industrial orientated contractor, do they help people in the areas of safety and what do they do in those areas?”
He recommends getting in the habit of taking pictures after work is completed, then writing a quick synopsis that you can post on the website. “Every installer has a smartphone… have them take a picture.”
3.Reinforce the Upgrades
“Talk about LEDs, talk about lighting controls and the benefits of floor heating,” Gordon says. “If I was a contractor these days, I’d have a page on energy efficiency: ‘How to make your XYZ more efficient’.”
You could even have a page on the latest technologies, Gordon says, showing that you are ahead of the curve.
4.Use Your Manufacturer
“They can also start thinking about working with some manufacturers, or a preferred distributor, and see if they can’t get some additional support. Not only product information but maybe that manufacturer has a video. The manufacturer could have a video on the website that shows the benefits of XYZ application or XYZ product.” If they do have a video, then it’s a simple matter of getting the embed code to have on your own website or, even-simpler, linking to it.
5.The Worst Mistakes on Contractor Websites
The type that hasn’t been updated in 14 years. Also, the one your friend’s kid put together for you.“There are people who don’t put phone numbers on,” Gordon says. Your phone number, along with your address, should be on the footer of every page.
6.Points of Differentiation
It’s about, as Gordon says, “points of differentiation.” In other words, what makes you different from every other electrician with a website? “The message you want to send, he says, is that you’re professional, that you’re quality and you’re progressive.
For more from David Gordon, visit his very helpful, very informative website here.